Читачам

Відповіді на вікторину шукай тут!!!


Знайди правильну відповідь!

1. Юрію Гагаріну.

2. СРСР.

3. Проксима Центавра.

4. Світлана Савицька.

5. Восток-1.





Позакласне читання допоможе дітлахам підготуватися до наступного навчального року, розважить під час канікул та забезпечить новими знаннями. Ми спитали у співробітників Міністерства освіти та науки України, які твори бажано прочитати влітку 2017 року, і отримали наступний список.
5 клас
Легенди:
«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі».
Народні перекази:
«Прийом у запорожців», «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель».
Літературні казки:
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис»,
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка»,
Василь СИМОНЕНКО. «Цар Плаксій та Лоскотон»,
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
Загадки:
Леонід ГЛІБОВ. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?».
Літописні оповіді:
«Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав уладає мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам».
Олександр ОЛЕСЬ. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).
Зірка МЕНЗАТЮК. «Таємниця козацької шаблі».
Світ природи:
Тарас ШЕВЧЕНКО. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…»,
Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур’янах»,
Павло ТИЧИНА. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…»,
Євген ГУЦАЛО. «Лось»,
Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,
Григір ТЮТЮННИК. «Дивак»,
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець».

6 КЛАС

Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ.«Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

7 КЛАС

Суспільно-побутові пісні:
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».
Про минулі часи:
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,
Андрій Чайковський. «За сестрою»,
Григір ТЮТЮННИК. «Климко».
«Ти знаєш, що ти — людина»:
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,
Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,
Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».
«Ми — українці»:
Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»),
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість»,
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю»

8 КЛАС

Українські історичні пісні:
«Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко», «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».
Усна народна творчість:
Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».
Українські народні думи:
«Маруся Богуславка»,
Світ української поезії:
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…», «Мені однаково, чи буду…»,
Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»,
Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»,
Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова».
Національна драма:
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,
Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»,
Юрій Винничук. «Місце для дракона».
Український гумор:
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

9 КЛАС

Родинно-побутові пісні:
«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».
Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».
Давня література:
Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:
Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate».
Нова українська література:
Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,
Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».
Література українського романтизму:
Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,
Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,
Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…» «На панщині пшеницю жала…». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли…»
Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,
Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,
Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Не зaхвати солодкого зомління…»,

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім’я».





Часткова вибірка дитячої позашкільної літератури яка може бути рекомендована до прочитання під час

фестивалю Всеукраїнського конкурсу дитячого читання              «Книгоманія-2019»

·        
·         Біла Надя, Боярчук Тетяна, Новацька-Тітаренко Тетяна та інші. Така любов. – К. : Видавничий       центр «Академія», 2017
·         Гридін Сергій. Відчайдушні. – К. : Видавничий центр «Академія», 2017
·         Мацко Ірина. Кава по-дорослому. – К. : Видавничий центр «Академія», 2018
·         Макарик Віталіна, Гайдамака Микита, Ситнік Віоліна та інші. Перше побачення. – К. : Видавничий центр «Академія», 2018
·         Коршунова Анна. Комп і компанія. – К. : Час майстрів, 2018
·         Яріш Ярослав. Самійло. – К. : Час майстрів, 2018
·         Яценко Петро. Нечуй. Немов. Небач. – Л. : Літературна агенція «Піраміда», 2017
·         Воронина Леся. Суперагент 000. – Х. : Ранок, 2018
·         Дяченки Марина та Сергій (пер. з російської Негребецького О.). Дивовижні пригоди звичайних речей. – К. : Довженко Букс, 2018
·         Пагутяк Галина. ВТЕЧА ЗВІРІВ або НОВИЙ БЕСТІАРІЙ. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Рутківський Володимир. Бухтик з тихого затону. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Щерба Наталія (пер. з російської Косенко Н.). Часовий ключ. – К. : Видавничий дім «Школа», 2018
·         Білий Дмитро. Дивовижні пригоди скіфа Атея. Таємниця кургану Анахарсія. – К. : Книжкова База «Альфа», 2018
·         Білий Дмитро. Дивовижні пригоди скіфа Атея. Крила срібного яструба. – К. : Книжкова База «Альфа», 2018
·         Арєнєв Володимир. Місто тисячі дверей. – Х. : Віват, 2017
·         Левкова Анастасія. Старшокласниця. Першокурсниця. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2017
·         Макущенко Марина. Темний бік будинку. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2018
·        Мельникова Діана. Розбишацький детектив. – К. : Фонтан казок, 2017
·         Щигельський Марцін (пер. з польської Антоняк Б.). Театр Невидимих Дітей. – Л. : Урбіно, 2018
·         Ягелло Йоанна (пер. з польської Івченка Я.). Зелені мартенси. – Л. : Урбіно, 2017
·         Касдепке Гжегож (пер. з польської Івченка Я.). Бон чи тон, або гарні манери для дітей. – Л. : Урбіно, 2017
·         Монтгомері Люсі-Мод (пер. з англійської Вовченко А.). Ейвонлійські хроніки. – Л. : Урбіно, 2018
·         Касьянович Дорота (пер. з польської Антоняк Б.). Привіт, вовки! – Л. : Урбіно, 2018
·         Ковелл Крессида (пер. з англійської Сагана А.). Як приручити дракона. Книжка 1. – К. : Рідна мова, 2018
·         Бернет Френсіс (пер. з англійської Мокровольського О.). Таємний сад. – К. : Рідна мова, 2018
·         Ерін Гантер (пер. з англійської Дудки К., Українця О.). На волю! – Х. : АССА, 2018
·         Ерін Гантер (пер. з англійської Дудки К., Українця О.). Небезпечний шлях. – Х. : АССА, 2018
·         Мур Улісс (пер. з італійської Степанова В.). Двері у міжчасся. – Х. : АССА, 2018
·         Ерін Гантер (пер. з англійської Дудки К., Українця О.). Темні часи. – Х. : АССА, 2018
·         Ерін Гантер (пер. з англійської Дудки К., Українця О.). Північ. – Х. : АССА, 2018
·         Ерін Гантер (пер. з англійської Дудки К., Українця О.). Сходить місяць. – Х. : АССА, 2018
·         Дилан Боб (пер. з англійської Морозова В.). Назавжди будь молодим. – Х. : Читаріум, 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і філософський камінь. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і таємна кімната. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і в’язень Азкабану. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і келих вогню. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і Орден Фенікса. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і смертельні реліквії. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2018
·         Ролінг Дж. К. (пер. з англійської Морозова В.). Гаррі Поттер і напівкровний Принц,. – К. : «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», 2017
·         Касдепке Ґжеґож (пер. з польської Андрущенко І.). Я не хочу бути принцесою. – К. : Видавничий дім «Школа», 2017
·         Сатрапі Маржан (пер. з французької Макарової О.). Персеполіс. – К. : Видавництво, 2018
·         Сіс Петр (пер. з чеської Забіяки І.). Стіна. – К. : Видавництво, 2018
·         Доді Сміт (пер. з англійської Ясіновської Н.). 101 далматинець. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2017
·         Скреттінґ Ґюдрун (пер. з норвезької Іваничук Н.). Антон та інші нещастя. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2018
·         Сульберґ А. (пер. з норвезької Іваничук Н.). Привиди проти суперкрутих. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2017
·         Слейтер Кім (пер. з англійської Лелів Г.). Розумник. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2018
·         Ґрьонтведт Ніна Елізабет (пер. з норвезької Іваничук Н.). Суперліто. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2017
·         Сульберґ А. (пер. з норвезької Іваничук Н.). Таємниця суперкрутих. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2018



                                                 Читання свято душі!








Обрано підручники для 5-го класу

Перелік замовлених підручників за новою програмою  для 5-го класу, що будуть перевидаватися у 2018 році: 

1. Українська мова         Заболотний О. В
2. Українська література Коваленко Л.Т.
3. Зарубіжна література  Ніколенко О. М.
4. Англійська мова (5р.н.) Карпюк О.Д.
5. Німецька мова (5 р.н.) Сотнікова С.І.
6. Математика                  Тарасенкова Н.А..
7. Природознавство          Коршевнюк Т.М.
8. Основи здоров'я          Бех І.Д. Воронцова Т.В.
9. Російська мова(1 р.н.)   Полякова Т.М.
10.Польська мова(5 р.н.)  Войцева О.А.


Корисні поради учням



Анотація
Сучасні шкільні навчальні програми зорієнтовані на формування у школярів уміння самостійно здобувати знання, вишукувати додаткову інформацію, яка б склала систему знань з основ наук. Тому важливо навчити школярів користуватися книгою, дати учням ключ до самоосвіти.
Читання – це серйозна розумова праця, яка може бути полегшена знанням основних правил роботи з книгою.
Мета даних рекомендацій – надати практичну допомогу школярам щодо вибору книг для читання і їх пошуку в бібліотеці, умінь правильно читати книгу, користуватися довідковими виданнями і періодикою.

Чи є у тебе бажання скористатися моїми порадами?
Якщо є – пам’ятай: бажання – велика сила, за якою стоять дія і наполеглива праця. А їх завжди супроводжують успіх і радість досягнень.
Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона б вам сказала:
1.     Обгортай книги і носи їх у папці.
2.     Удома відведи їм місце на книжковій полиці.
3.     Читай книги за чистим столом і з чистими руками.
4.     Перегортай сторінки за правий верхній куток.
5.     Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читати, користуйся закладкою.
6.     Прочитані книжки своєчасно повертай до бібліотеки. На них чекають інші читачі.
7.     Якщо книга порвалась – обов’язково підклей її.
Не можна:
§  перегинати книгу;
§  загинати сторінки;
§  робити записи чорнилом;
§  класти у книги олівці та інші предмети;
§  слинити пальці, коли перегортаєш сторінки;
§  читати книги під час їжі.
Запамятайте:
Книга – всенародне добро! Бережіть її!

Як читати книгу
1.     Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.
2.     Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.
3.     Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.
4.     Для свідомого сприймання ознайомлюйся з анотацією, прочитай епілог.
5.     Намагайся охоплювати поглядом цілі фрази, речення, абзаци.
6.     Коли зустрічаєш незнайомі слова під час читання книжок, періодики, звертайся до словників, довідників, енциклопедій.
7.     Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку на тому місці, де зупинився.
8.     Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.

Як працювати з підручником
1.     Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2.     З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3.     Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4.     Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
5.     Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам’яті.

Як працювати з текстом параграфа
1.     Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2.     Знайди в тексті відповіді на поставленні запитання. Виконай усі завдання.
3.     Запам’ятай усі терміни і поняття.
4.     Склади план своєї розповіді.
5.     Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.

Як скласти план тексту підручника
1.     Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
2.     Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни (з’ясуй їх).
3.     Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що від6носяться до тексту.
4.     Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.
5.     Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців).
6.     Перекажи за складеним планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам’ятай його зміст.
7.     Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.

Як користуватися навчальною, додатковою і довідковою літературою
1.     Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2.     Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3.     Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4.     Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5.     Залежно від мети використайте такі види читання:
§  Читання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
§  Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
§  Читання з різних видів записів прочитаного.
6.     Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.

Як писати реферат
1.     Визначити тему.
2.     Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники:
в) газетні та журнальні матеріали.
     3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
     4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
     5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
     6. Систематизувати опрацьований матеріал.
     7. Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальність теми і її значення.
     8. Написати реферат.
     9. У кінці реферату слід поставити список використаної літератури.
    10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
·        Для книг слід вказати: прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
·        Для журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
·        Дшя статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.

Форми ведення записів
План – це короткий перелік проблем, що розглядаються в книзі. Він може бути простим, якщо в ньому зазначені лише основні запитання, або складним, якщо поруч з основними є додаткові запитання.
Виписки – це цитати (дослівне відтворення думок автора книги) або короткий, близький до дослівного, виклад змісту потрібного уривку тексту. Виписувати з книги теоретичні положення, статистичні, хронологічні дані можна як у процесі читання, так і по його завершенні. Цитату обов’язково брати в лапки, а на кожну виписку давати посилання на джерело. Для полегшення наступної систематизації виписок їх краще робити на окремих аркушах, каталожних картках або перфокартах.
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книжки, статті, лекції тощо. Він може бути набагато менший, ніж сама книжка чи стаття. Під час конспектування не слід зловживати скороченням слів, а якщо скорочувати їх, то за загальними правилами; думки слід використовувати стисло, своїми словами, виписуючи лише найголовніше і найсуттєвіше, не допускаючи повторень. Можна використовувати цитати, обов’язково зазначати сторінку, з якої вона виписана. Особливо важливі думки в конспекті варто підкреслювати. Бажано залишати поля для додаткових записів.
Тези – стислий виклад основних ідей прочитаної книги.
Анотація – коротка характеристика прочитаного, яка дає загальну уяву про його виклад, зміст та призначення. Скласти її краще після прочитання всієї книги.
Резюме – короткий заключний виклад наукового повідомлення.
Реферат – короткий виклад змісту книгу, наукової роботи або результатів вивчення наукової проблеми в письмовому викладі або у формі публічного виступу.

Як працювати з цитатою
1.     Цитатою користуються для уточнення і підтвердження власних думок.
2.     Не можна зловживати цитатами.
3.     Цитата має виписуватися так, щоб у ній була закінчена думка автора.
4.     Виписувати цитату слід без заміни слів, з дотриманням усіх розділових знаків, із позначенням пропусків.
5.     Кожна цитата береться в лапки.
6.     Після цитати вказується джерело: прізвище автора, назва книги, місце і рік видання, номер тому і сторінки.

Як скласти план проведення експерименту
1.     Уточнити і конкретизувати кінцеву мету проведення експерименту. Для цього ще раз продумати умови й вимоги завдання.
2.     Вирахувати проміжну мету експерименту. Для цього слід задачу розбити на під задачі.
3.     Проаналізувати всі можливі варіанти проведення експерименту.
4.     Вибрати з усіх можливих варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.
5.     Запис плану експерименту повинен бути коротким і відображати лише основні його етапи.
6.     Продумати, які прийоми і засоби можна використати при проведенні експерименту.
7.     Після складання плану проаналізувати його ще раз. Для цього слід логічно уявити всю роботу від початку до кінця і від кінця до початку.

Як читати газету
1.     Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати найцікавіший матеріал.
2.     Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику або в когось запитай.
3.     Візьми книгу про те, що тебе особливо зацікавило під час читання газети.


                                                   
                                                ГАРНОГО  ЛІТА !!!!ДЕРЗАЙТЕ !!!





















Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дякую за Ваш коментар!Він з'явиться після схвалення модератором.